Συνέντευξη κ. Γιώργου Μπουραζάνα στην καθημερινή εφημερίδα «Έρευνα»

θεματολογία:

Η κατασκευή ιστοσελίδων κρύβει παγίδες και… αρπαχτές

Ο κ. Γ. Μπουραζάνας, διευθυντής της GBA εφιστά την προσοχή σε φορείς και επαγγελματίες να προστατευθούν από τους αλεξιπτωτιστές του χώρου

Συνέντευξη στον Λάζαρο Τσουμένη

Αρκετά προσοδοφόρος δραστηριότητα τα τελευταία χρόνια αποδεικνύεται η δημιουργία ιστοσελίδων. Αυτό δεν ισχύει μόνον επειδή αρκετά φυσικά και νομικά πρόσωπα, θέλοντας να ακολουθήσουν τους ρυθμούς της εποχής επιλέγουν να αποκτήσουν και να αναπτύξουν τον δικό τους χώρο στον παγκόσμιο ιστό αλλά επειδή αποτελεί και βασικό στόχο της Ευρωπαϊκής Ένωσης η εισαγωγή όσο το δυνατόν περισσοτέρων εταιριών και προσώπων στις νέες τεχνολογίες.

Για τον λόγο αυτό, μία από τις βασικές δραστηριότητες που επιδοτεί τόσο το Γ΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης όσο και το ίδιο το ελληνικό δημόσιο είναι η τεχνική κατάρτιση των ιδιοκτητών και εργαζομένων σε Μ.Μ.Ε. στον χειρισμό ηλεκτρονικών υπολογιστών, η αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού και η δημιουργία εταιρικών ιστοσελίδων.

Κι αν στον τεχνολογικό εξοπλισμό και στο λογισμικό δεν χωρούν πολλές αποκλίσεις από τις προϋποθέσεις που θέτουν στον ΕΟΜΜΕΧ και το Υπουργείο Ανάπτυξης, η δημιουργία ιστοσελίδων αποτελεί ένα πεδίο, όπου εύκολα κάποιοι μπορούν να αδράξουν εύκολο χρήμα με συναυτουργό την άγνοια των ενδιαφερομένων.

Για να γίνει πιο κατανοητό αυτό, μιλήσαμε με τον κ. Γεώργιο Μπουραζάνα, διευθυντή της GBA (http://gba.gr), μιάς εταιρίας που εξειδικεύεται στην κατασκευή ιστοσελίδων και δραστηριοποιείται σε Τρίκαλα και Αθήνα. Ανάμεσα στα άλλα σημαντικά έργα που έχει αναλάβει είναι η συνεργασία με το Δήμο Τρικκαίων για την κατασκευή της βασικής του ιστοσελίδας trikalacity.gr αλλά και έργα του e-trikala.

Κύριε Μπουραζάνα, οι εταιρίες που επιθυμούν να μπουν στον χώρο του διαδικτύου πρέπει πράγματι να είναι προσεκτικές;
- Θα έλεγα πως ναι. Τα τελευταία χρόνια, ακριβώς επειδή η δημιουργία ιστοσελίδων χρηματοδοτείται, πολλές εταιρίες, κυρίως μικρές, αντιμετωπίζοντας τις επιδοτήσεις ως ξένο χρήμα, διαθέτουν πολύ συχνά τα χρήματα που τους χορηγούνται με επιπολαιότητα. Παράλληλα, μεγάλο ρόλο παίζει και η άγνοια των ενδιαφερομένων και η έλλειψη κατάρτισης.

Τι θα έπρεπε να προσέχει κανείς όταν επισκέπτεται μία εταιρία κατασκευής ιστοσελίδων;
- Το πρώτο που πρέπει να διερευνά είναι αν η εταιρία αυτή έχει κάποιους πελάτες, ει δυνατόν μεγάλους, για να διασταυρώσει την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχει. Δεν λέω ότι δεν πρέπει να εμπιστεύεται και τις νέες εταιρίες – άλλωστε και εμείς μία σχετικά καινούργια εταιρία στο χώρο της πληροφορικής είμαστε – όμως ειδικά εάν κάποιος δεν έχει μία στοιχειώδη τεχνική κατάρτιση, καλό είναι να προτιμά εταιρίες με αξιόλογο τουλάχιστον πελατολόγιο.

Υπονοείτε ότι υπάρχουν απατεώνες στον κλάδο σας;
- Δεν θα το έλεγα έτσι. Θα το έλεγα μάλλον «ερασιτέχνες της αρπαχτής». Και ξέρετε δεν είναι καθόλου δύσκολο να την πατήσει κανείς. Από αυτά που βλέπω, την «πατάνε» συχνά και επίσημοι φορείς, κόμματα… ακόμη και υπουργεία. Αρκεί να δει κανείς πόσο ακατάστατα δομημένη είναι για παράδειγμα η ιστοσελίδα του Υπουργείου Εσωτερικών για να καταλάβει τι εννοώ, ή πόσο πρωτόγονες είναι οι ιστοσελίδες του Α.Σ.Ε.Π. και άλλων οργανισμών την ώρα που οι φορείς αυτοί απασχολούν προσωπικό ειδικά γι’ αυτόν το σκοπό και έχουν αρκετά υψηλούς οικονομικούς προϋπολογισμούς.

Τι έχετε να συστήσετε σε όλους εκείνους που θέλουν να φτιάξουν μία σελίδα στο Internet;
- Θα ‘λεγα, κατ’ αρχήν, ότι είναι λάθος να το αποκαλούμε «μία σελίδα στο ίντερνετ». Είναι η διαδικτυακή τους παρουσία. Είναι η εικόνα τους σε έναν άλλο κόσμο, πολύ πιο μεγάλο από τον μικρόκοσμο που δραστηριοποιούνται στην πραγματικότητα. Μία ιστοσελίδα μπορεί να αποτελέσει ένα σημαντικότατο εργαλείο ακόμη και στην ουραγό των εξελίξεων Ελλάδα. Μπορεί να λειτουργήσει τόσο διαφημιστικά όσο και εμπορικά.

Πρέπει λοιπόν ο κόσμος να πάψει να βλέπει το διαδίκτυο ως επικουρικό και φθηνό μέσο προβολής και να συνειδητοποιήσει ότι σε άλλες χώρες υπάρχουν επιχειρήσεις που έκλεισαν τα καταστήματά τους διότι διαπίστωσαν ότι στο διαδίκτυο με πολύ χαμηλότερο κόστος ανέβασαν τις πωλήσεις και το τζίρο. Αν και η ευρυζωνικότητα άργησε να έρθει στην Ελλάδα, πλέον οι ρυθμοί εξάπλωσης και ανάπτυξης που παρουσιάζει είναι ικανοποιητικοί, γεγονός που δίνει και σε ελληνικές επιχειρήσεις τη δυνατότητα να δούνε ένα καλύτερο «ψηφιακό» μέλλον.

Προσοχή λοιπόν σε αλεξιπτωτιστές του χώρου. Εμπιστευτείτε το διαδικτυακό μέλλον της επιχείρησής σας αλλά… και τα χρήματά σας σε επιχειρήσεις με παρουσία, σε επιχειρήσεις που θα βρεθούνε δίπλα σας και αύριο μετά το πέρας των συμβατικών υποχρεώσεων που μπορεί να απορρέουν από την κατασκευή μιας ιστοσελίδας για τους σκοπούς ενός προγράμματος.

Διαβάστε τη συνέντευξη στην ιστοσελίδα της Έρευνας