Πως άλλαξε η διαδικτυακή τεχνολογία, το μάρκετινγκ και τη διαφήμιση των μικρών επιχειρήσεων

Το διαδίκτυο προσφέρει όχι μόνο νέα κανάλια επικοινωνίας για μικρές επιχειρήσεις, ώστε να προωθούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, αλλά προσφέρει και τη δυνατότητα να παραδίδουν παραμετροποιημένα και προσωποποιημένα μηνύματα. Κανάλια όπως το ίντερνετ και το email παρέχουν επίσης ένα μέσο άμεσης ανατροφοδότησης από τους πελάτες το οποίο μπορεί να είναι εξαιρετικής αξίας.

Με την εμπειρία που έχω αποκτήσει, πιστεύω πως δεν υπάρχουν μικρές επιχειρήσεις που να έχουν απεριόριστο προϋπολογισμό για μάρκετινγκ. Οι περισσότεροι απ' αυτούς τους οργανισμούς υπολογίζουν κάθε ευρώ που επενδύουν στο μάρκετινγκ και περιμένουν τα ανάλογα αποτελέσματα. Η διαφήμιση σε μηχανές αναζήτησης είναι ένας αποτελεσματικός και εξαιρετικά εστιασμένος τρόπος διαφήμισης.

Οι μικρές επιχειρήσεις θα έπρεπε πρώτα να αναπτύξουν μία ακαταμάχητη ιστοσελίδα ή ιστολόγιο ή και τα δύο. Η βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σας ως προς τις μηχανές αναζήτησης θα έπρεπε να είναι και αυτό κομμάτι της όλης διαδικασίας. Αυτά τα εργαλεία προσφέρουν οικονομικό και αποτελεσματικό τρόπο επικοινωνίας των πελατών με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της επιχείρησής σας, καθώς και την ενημέρωση των πελατών σας σχετικά και με τις πρόσφατες εξελίξεις στην επιχείρησή σας. Προσθέτοντας τη δυνατότητα ηλεκτρονικού εμπορίου στην ιστοσελίδα σας δημιουργεί ακόμη ένα κανάλι προώθησης των προϊόντων σας ανοικτό προς μία παγκόσμια αγορά 24 ώρες το εικοσιτετράωρο και 345 ημέρες το χρόνο.

Το ίντερνετ έκανε τον κόσμο μια μεγάλη γειτονιά και οι δυνατότητες που παρέχονται σε αυτό αλλάζουν τον τρόπο που πλησιάζουμε τους πιθανούς πελάτες μας αλλά και νέες αγορές. Χρησιμοποιώντας αυτά τα δυναμικά εργαλεία, δηλαδή τις ιστοσελίδες, θα σας βοηθήσουν να βρείτε νέους πελάτες και να επανακτήσετε ήδη υπάρχοντες ακόμη πιο αποτελεσματικά.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους μία μικρή επιχείρηση μπορεί να προωθήσει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της, λόγω των νέων δυνατοτήτων που είναι διαθέσιμες στο διαδικτυακό κόσμο.

Πρώτον οι επιχειρήσεις μπορούν να δημιουργήσουν την εντύπωση πως είναι πολύ μεγαλύτερες και με περισσότερο πρεστίζ απ' ότι στην πραγματικότητα είναι. Δημιουργώντας μία υψηλής ποιότητας ιστοσελίδα είναι το πρώτο βήμα στην βελτίωση της εικόνας της επιχείρησής σας. Χρησιμοποιώντας υψηλής ποιότητας γραφικά, εικόνες και χρώματα, σε συνδυασμό με ακαταμάχητο κείμενο κάνει την ιστοσελίδα σας να ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες. Αναπτύσσοντας εξέχουσες σχέσεις με διαδικτυακούς συνεργάτες θα βελτιώσετε την αξιοπιστία της επιχείρησής σας και θα την αναδείξετε από τις υπόλοιπες του χώρου.

Δεύτερον οι επιχειρήσεις μπορούν να δημιουργήσουν εικονικές βιτρίνες στο διαδίκτυο, σε διάφορους διαδικτυακούς τόπους, έτσι ώστε να γίνεται αισθητή η παρουσία της επιχείρησής σας σε μία ευρύτερη αγορά πιθανών πελατών. Οι εταιρίες μπορούν να επαναχρησιμοποιήσουν τα προϊόντα και το περιεχόμενο των ιστοσελίδων τους εύκολα και να διευρύνουν το παγκόσμιο δίκτυο πελατών. Σε συνεργασία με προορισμούς όπως το eBay, Yahoo και άλλα διαδικτυακά εμπορικά κέντρα, τα οποία παρέχουν την προβολή και την αυτοματοποιημένη διαδικασία αγορών σε όλο τον κόσμο, οι δυνατότητες των νέων επιχειρήσεων είναι απεριόριστες. Μέσω των συνεργασιών τα προϊόντα μπορούν να πωλούνται απ' ευθείας από τον κατασκευαστή, αποφεύγοντας έτσι μεσάζοντες και περαιτέρω κόστος.

Τρίτον οι επιχειρήσεις μπορούν να πλησιάσουν την δική τους εστιασμένη αγορά, με μικρό ή καθόλου κόστος λόγω των νέων δυνατοτήτων για προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών που προηγουμένως δεν υπήρχαν. Χρησιμοποιώντας το email, αποστολές σε ιστολόγια, podcasting, διαδικτυακές κοινότητες και συζητήσεις, δυνατότητες όπως συνεργατική διαφήμιση και άλλες viral στρατηγικές μάρκετινγκ, εκατομμύρια πιθανών πελατών μπορούν να προσεγγιστούν με ελάχιστο κόστος. Δημιουργώντας καμπάνιας που κάνουν "σούσουρο" και διαδίδουν τα νέα στόμα με στόμα, μπορεί να προκληθεί συνεχώς αυξανόμενο ενδιαφέρον. Με το αρχικό κόστος και προσπάθεια η επιχείρηση μπορεί να πολλαπλασιάσει και να διατηρήσει την συνεχή έκθεση που χρειάζεται και να πετύχει επανειλημμένες πωλήσεις.